Fàbriques de creació. Esdevenir postindustrial. L'últim Cafè d'Artistes Gris Plom
Fàbriques de Creació. Esdevenir Postindustrial | Últim Cafè d'Artistes Gris Plom
Divendres 29 de novembre. Sala d'Exposicions. 17h
En aquest últim cafè d'artistes comptem amb els artistes Claudio Zulian, Col·lectiu Obliqua i Xavier Ristol, que formen part de l'exposició Gris Plom. Amb ells conversarem dels seus projectes i de les fàbriques de creació.
Claudio Zulian | Vallès: fabricar passats, fabricar futurs
Zulian recorre la història proletària de la comarca del Vallès, tot prenent l’eix de la fàbrica com a lloc des d’on escodrinyar la memòria industrial d’aquest territori.
Col·lectiu Obliqua | Mus in pice
El seu treball es caracteritza per la creació d'obres en les quals el so, la visualitat i la dramatúrgia es fusionen en un únic cos expressiu. En formen part, Riccardo Massari Spiritini, Mim Juncà i Oriol Vilapuig.
Aquest col·lectiu forma part de la primera fornada d'artistes que van ocupar la Nau Sud de l'Estruch, després del trasllat de l’activitat que fins aleshores tenia lloc al centre de producció i creació artística La Nau. D'aquesta manera s'aconseguia la unificació en un mateix espai de les accions de suport a la creació, ja es tractés d’arts visuals o escèniques, alhora que es pretenia afavorir les sinèrgies i la multidisciplinarietat.
Xavier Ristol | Georgia & altres qüestions
Aquest projecte té com a punt de partida la contractació de dos treballadors georgians per realitzar una excavació pseudoarqueològica al recinte de l'Estruch. La falta d’informació sobre els objectius de l’excavació, les diferències idiomàtiques i culturals entre l’artista i els treballadors, així
com els condicionants espacials i temporals del mateix treball provoquen una sèrie de situacions marcades per l’ambigüitat de rols dels personatges.
Ristol entra com a resident el 2010, en el moment en què la Nau Sud canvia de nom i d’orientació amb NauEstruch. Alhora, la Fàbrica de Creació L’Estruch aposta per l’àmbit de les arts en viu com a singularitat.