CA EN FR ES

 

TALLER DE MUNTATGE CINEMATOGRÀFIC AMB BLENDER

Professor: Carlos Padial. Durada: 20 hores.

A partir de: 15/04/2013   Fins: 19/04/2013 | Hora:17:00h | Preu: 50 € | Telèfon: 93 717 25 71|Lloc:Estruch, Fàbrica de Creació de les Arts en Viu. Veure Plànol

Horari: Dissabtes, a la tarda de 5 a 9

El curs està pensat per proveir muntadors professionals i aficionats de vídeo i cinema digital delsconeixements i eines necessaris per editar obres audiovisuals amb Blender i altres eines de programari lliure.

Programa formatiu:

1 Qüestions bàsiques de blender, gestió d'arxius i còdecs
Blender bàsic, orientat a objectes
El que NO es pot fer en blender
Gestionar un projecte I (render output i rutes relatives)
Aplicacions: Kino, kdenlive, openshot, cinelerra
Eines: Avidemux, ffmpeg, imagemagik, gimp, inkscape
Notes sobre el so (audacity i altres)
La guerra dels formats i els còdecs, seqüències d’imatges, MJPEG o h264?

2 Edició de vídeo en blender. VSE
01/02 UI (interfície d'usuari) bàsica
Sequencer i timeline (strips i marcadors, start i end, ús del HOME)
Strips, metes i handlers
Strip de vídeo i àudio
02/02 Eines bàsiques
Selecció amb A, B i a la dreta i esquerra
Selecció per tipus d'objecte
Maneres de tall hard i soft, startframe i durada
Fosos i cortinetes
Dopesheet i corbi editor (animació i keyframes)
Speed control (alterant el framerate)
03/02 UI avançada
Addons per al VSE
Gestionar un projecte II (script recursive Loader)

2.4 Tècniques d'edició
Edició amb 1 o 2 finestres
Edita amb escenes (instàncies)
Possibilitats d’edició del so

3 Tècniques extres
Multipantalla i multicàmera
Crear màscares, rotoscòpia i composició en el VSE
Corregir i retocar el color
Composar per nodes
Intro a la programació en python
La consola
Docent:

Nombre d'alumnes: Mínim 8 alumnes, màxim 12.
Idioma del curs: Castellà.

A qui va dirigit:

El curs està pensat per proveir muntadors professionals i aficionats de vídeo i cinema digital dels coneixements i eines necessaris per editar obres audiovisuals amb Blender i altres eines de programari lliure.
No cal cap coneixement anterior de Blender, si bé és recomanable tenir una mica d'experiència amb algun altre programa de muntatge professional, ja sigui amb avid, premiere, final cut, kdenlive o cinelerra.
Descripció del curs:

A més d'eines de modelatge i animació, Blender inclou un potent editor de seqüències de vídeo (VSE, Vídeo Sequence Editor).
El VSE és un sistema d'edició de vídeo no lineal que et permet combinar múltiples canals de vídeo i àudio, al costat de qualsevol altre contingut de 3d o motion graphics creat en Blender o en altres programes. Sense límit de resolució o framerate i fins a 32 bits de profunditat de color, són algunes de les seves característiques.
També disposa d'un avançat compositor basat en nodes, adaptat per manipular fluxos de vídeo, amb el qual podem etalonar els clips i compondre tot tipus de VFX.
Igual que la resta del Blender, el VSE permet ser manipulat a través de scripts, de manera que posa a disposició del cinema (i derivats) un nou camí d’experimentació. La creació des python de petits scripts per automatitzar tasques, noves eines amb botons i altres, o complexos algoritmes de muntatge taxonòmic, per dir alguna cosa...
El taller espera aportar a l’alumne un coneixement global del vídeo Sequence Editor, del particular flux de treball en Blender i un acostament a la programació del contingut des python.

Python és un llenguatge senzill i assequible per a qualsevol que hagi programat una mica amb algun altre llenguatge. I gran part del que es fa al taller són senzilles manipulacions de scripts. No cal ser un expert programador, de fet, el professor del taller està lluny de ser-ho: P
En el curs es facilitarà als alumnes l'orientació per continuar aprenent amb blender i python, així com buscar ajuda i documentació a la comunitat, que és sens dubte un dels punts forts del Blender.

Espai de realització: Aula de formació de l'Estruch i exteriors.

Inscripcions

Places limitades a 12 alumnes. S'ha de realitzar el pagament al número de compte: (Triodos Banc) 1491 0001 27 2038516023. En el concepte indicar el nom del curs. Amb l'enviament del comprovant d'ingrés al correu Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. es formalitzarà la inscripció. Cal incloure en el mateix correu nom complert i telèfon.

Les places es confirmen per estricte ordre de pagament.
________________


El curso está pensado para proveer montadores profesionales y aficionados de vídeo y cine digital de los conocimientos y herramientas necesarios para editar obras audiovisuales con Blender y otras herramientas de software libre.

Programa formativo:

1 Cuestiones básicas de blender, gestión de archivos y codecs
Blender básico, orientado a objetos
Lo que NO se puede hacer en blender
Gestionar un proyecto I (render output y rutas relativas)
Aplicaciones: Kino, kdenlive, openshot, cinelerra
Herramientas: Avidemux, ffmpeg, imagemagik, gimp, inkscape
Notas sobre el sonido (audacity y otros)
La guerra de los formatos y los codecs, secuencias de imágenes, MJPEG o h264?

2 Edición de vídeo en blender. VSE
01/02 UI (interfaz de usuario) básica
Sequencer y timeline (strips y marcadores, start y end, uso del HOME)
Strips, metas y handlers
Strip de vídeo y audio 02/02 Herramientas básicas
Selección con A, B y a la derecha e izquierda
Selección por tipo de objeto
Modos de corte hard y soft, startframe y duración
Fundidos y cortinillas
Dopesheet y curve editor (animación y keyframes)
Speed ??control (alterando el framerate)
03/02 UI avanzada
Addons para el VSE
Gestionar un proyecto II (script recursive Loader)

2.4 Técnicas de edición
Edición con 1 o 2 ventanas
Editar con escenas (instancias)
Posibilidades de edición del sonido

3 Técnicas extras
Multipantalla y multicámara
Crear máscaras, rotoscopia y composición en el VSE
Corregir y retocar el color Componer para nodos
Intro a la programación en python
La consola
Docente:

Número de alumnos: Mínimo 8 alumnos, máximo 12.
Idioma del curso: Castellano.

A quién va dirigido:

El curso está pensado para proveer montadores profesionales y aficionados de vídeo y cine digital de los conocimientos y herramientas necesarios para editar obras audiovisuales con Blender y otras herramientas de software libre.
No es necesario ningún conocimiento anterior de Blender, si bien es recomendable tener un poco de experiencia con algún otro programa de montaje profesional, ya sea con AVID, premiere, final cut, kdenlive o cinelerra.
Descripción del curso:

Además de herramientas de modelado y animación, Blender incluye un pote