PRESENTACIONS NOW 13/12
Jornada on es mostren els projectes d’artistes d’arts visuals i performance de NauEstruch i, en especial, d'artistes que formen part de l'exposició Gris Plom.

  • 17.00 h Sala d'Exposicions
Laia Estruch. Projecció del vídeo de l'acció amb Quico Pi de la Serra
L'artista es va trobar amb Quico Pi de la Serra en una acció que girava al voltant de la cançó "No Es Diu Estrutx, senyoreta. Es Diu Estruch, està clar?" on es cita el seu cognom.
 
rené ruaix prat | AMOR ART·NOC LUZA. Performance. 
Una barreja de lectures del diari Naturaleza Moderna (1989-1990) de Derek Jarman i Giovanni's Room de James Baldwin amb projeccions

  • 18.00h Teatre
CuellarRabassa | CORRESPONDÈNCIES. Performance. 
En aquesta performance, es realitza una analogia a través del so, la veu i l'exploració corporal. Establint una narrativa entre dues naturaleses pròpies, la llum i la sobra, mitjançant una harmonització i sincronia. CuellarRabassa van guanyar el Premi Performance d'Art Emergent Sabadell'23.
 
Creació: Cuéllar Rabassa.Idea. interpretació, disseny d'espai, ambient sonor, text, vestuari, coreografia i dramatúrgia.
Agraïments: Matías Krahn Uribe (foto retrat), R. Elena Ventura (video), Paula Zeraus (fotografia i vídeo analògic),Ale Ortiz (mix and master), Núria Llorca (management).
 
  • 19.00h Sala 10

Xocolat Glock | Àlvar Fernández i Miquel Boneta. Instal·lació sonora visual.

Els artistes Àlvar Fernández i Miquel Boneta es mouen entre la creació musical, la programació, la tecnologia, fins i tot la pintura, en un procés creatiu basat en un joc, sense normes i sense escoles. La Xocolat entra a l’esfera musical amb una proposta experimental, despreocupada i sarcàstica que vol convidar a l’espectador a endinsar-se en una atmòsfera sense límits i situada en algun lloc desconegut entre el costumbrisme i l’abstracció.

  • 20.00h Teatre

Marc Vives | La Festa. Performance. Teatre

Partint d'una conferència de Roger Caillois amb títol homònim de 1939, es trien uns fragments d'aquest text que són llegits, rellegits, mussitats i sintetitzats fins a improvisar una frase cantada. La recerca i localització d'aquesta "cançó" a l'espai és el cor de la proposta. No hi ha meta, només procés. L' acció va entrant en un cicle de repetició alhora que mitjançant la veu i el cos es va tensant la relació amb l'espai.


PRESENTACIONS NOW 4/04

NOW és un esdeveniment únic de presentacions artístiques dels residents d’arts visuals i performance de l’Estruch. És un recorregut per diferents espais de la fàbrica de creació on cada artista mostrarà què ha desenvolupat durant la seva residència de creació.

De 17 a 20 h

----------------------------------------------------------------------------------------------

Recorregut:

17.00 h  Adrián Pino Olivera (El novio de Venus). Había una pez / Teatre
18.00 h  Paula Comellas i Jana Sandiumenge. Plec. Yarn /  Sala d’exposicions
18.30 h  Nathalie Rey. Sticky Fingers. / Taller 2 i Taller 3
18.45 h  Alicia Val. P.M.D.B (Primer mecanismo de barrera) / Sala 3
19.15 h  Alicia Sibón. Classe de ioga per a la riquesa de l’esperit / Sala 3
19.45 h  Aurora García Agud i Iván Mozetich. el tembleque / Sala 10

 ------------------------------------------------------------------------------------------------

Adrián Pino Olivera (El novio de Venus). Había una pez. Teatre. 17.00 h

Tot va començar amb un peix. Un peix que movia les aletes. Així s’inicià la vida. Què és la vida des d’aleshores? Un desert. Al desert es poden moure les aletes? Em penso que no. Al desert només s’hi construeixen coses, hotels i ressorts, però no hi ha mars. Tot és sec. I ens filmen. Ens filma un director suec que vol fer un film. Un film d’uns suecs secs a Marina D’Or. És una pel·lícula de terror conceptual: LA VIDA MODERNA. Tant de bo caigués el diluvi i s’endugués tot això. Per tornar a moure les aletes…

Col·laboració: Alumnes de 2n curs de l'Escola Creu Alta de Sabadell

Durada: 45 min.

Paula Comellas i Jana Sandiumenge. Cia Plec. Yarn. Sala d’exposicions. 18.00 h
Yarn és la llavor d’un pacte. Una promesa entre nosaltres. Fa dos anys ens vam proposar de començar a teixir i enregistrar el procés amb fotografies. Ho fèiem sense saber ben bé perquè: per passar el temps, per matar-lo, per omplir-lo.
Va ser així que va néixer Yarn. Com a experiment. Com a punt trobada. Yarn és una proposta d’instal·lació artística i performance que a través de l’escultura tèxtil i la fotografia, exposa la memòria i rastre personal de dues amigues. Yarn explora el temps com a fenomen plàstic i visual a través d’un mateix material, la llana. La instal·lació performativa parteix de la necessitat vital de deixar una empremta o rastre personal, plantejant tres espais en concepte de passat, present i futur.

Durada: 30 minuts

Nathalie Rey. Sticky Fingers. Taller 2/Taller 3. 18.30h
Performance col·lectiva derivada de la instal·lació multimèdia del mateix nom, creada per a l’exposició L’Été des serpents a la Fundació Arranz-Bravo. Concebuda com un procés col·laboratiu, la performance aborda les injustícies viscudes en la infància i les formes en què els nens hi responen. Igual que a Infància a Berlín de Walter Benjamin, aquestes reaccions es caracteritzen per una ira visceral, resultat d’un coneixement encara limitat del món, i per petits actes de rebel·lia que, tot i que simbòlics, prefiguren el gest artístic en la vida adulta. Des d’ aquesta perspectiva, l’obra proposa una reflexió sobre la potència expressiva d’ aquests gestos i la seva capacitat catàrtica.

Creació: Nathalie Rey
Direcció: Javiera Gazitua
Performers: Adrián Pino, Alicia Sibón, Ariadna Galiana Forca, Laura Mas Comas, Nathalie Rey
Fotografia de Josechu Tercero

En col·laboració amb la Fundació Arranz-Bravo

Durada: 10 minuts

Alicia Val. P.M.D.B (Primer mecanismo de barrera). Sala 3. 18.45 h
Peça work in progress que repensa el llençol com a dispositiu d’autodefensa. Des del 28 de febrer de 2024, un sac d’anelles de ferro es transforma, peça per peça, en una superfície de cota de malla reblada teixida a mà. El teixit metàl·lic muta amb el temps i, a mesura que creix, s’activa amb accions que descobreixen el nou cos del material.
Aquest procés busca explorar els límits entre el cos i el material, posant a prova la paciència davant el gest repetitiu i especulant sobre l’arribada d’un punt en què les característiques del teixit anul·lin el seu ús. La interacció amb aquest artefacte es deixa guiar per la seva pròpia sonoritat, proposant jocs de moviment on el pes, l’equilibri i la necessitat de cobrir el cos esdevenen els elements centrals.

Durada: 30 minuts

Alicia Sibón. Classe de ioga per a la riquesa de l’esperit. Sala 3. 19.15 h
Sota la premissa d’aconseguir un model de perfecció que alliberi la consciència, la professora que dirigeix aquesta classe revelarà les intencions del discurs de l’autorealització a través d’una guia per a encaminar la consciència a una eficiència espiritual que esquivi els desitjos de mandra.

L’acció intenta narrar el discurs de la productivitat positiva d'una forma vetllada, a través del mitjà immersiu d'una classe on, qui la rep, n’escolta i integra els seus valors. A través de posicions, visualitzacions i exercicis de respiració, la idea d'una empresa s'instaura en el cos: treballar per al cap com si ho fes per a si mateix, en el qual la línia entre l'espai de treball i el propi, desapareixen. La voluntat de l'empleat i del cap es dilueixen a través de la premissa d'unió cos-ment que projecta el ioga: cos com a força productiva, i ment com a entitat que ho dirigeix.

El públic pot participar de la classe de ioga (porta el teu mat).

Durada: 25 minuts

Aurora García Agud i Iván Mozetich. el tembleque. Sala 10. 19.45 h
Investigació performativa i escènica que explora la relació entre el cos i el so a través dels tremolors i les vibracions. Proposa un diàleg entre allò que sorgeix en el cos de manera inevitable i allò que es crea i s’explora, i que, per tant, s’obre a la representació. Problematitza i qüestiona les formes de tocar en general, i de fer música en particular, projectant un cos que es transforma a través del tremolor, que esdevé altre. Persegueix al seu torn la idea de la dansa com a esgotament, oferint a les espectadores un espai on trencar el temps, imaginar altres mons, romandre en el misteri.

Ideari: Aurora García Agud
Creació i espai sonor: Aurora García Agud i Iván Mozetich
Assessoria escènica: Violeta Gil
Assessoria de moviment: Julia Irango
Fotografia i vídeo: Mario Zamora i Pau Berga
Producció: Francesc García-Gargud Produccions S.L.

Durada: 30 minuts