Alicia Sibón Galdames

Representació i descans

Residència del 8/01 al 5/04/2025

Projecte de recerca experimental en el qual ens recolzarem sobre una utopia on la vigilància fracassa, oportunitat perquè la imatge, el seu principal instrument (encara que sense culpa de ser-ho), pensi en les obligacions que se li imposa, com el de ser espectacle, substituir allò real, ser omnipresent o dir més de mil paraules, en una presa de consciència que la deslligarà cap a una fugida de la representació, tornant-la invisible.

Al contrari de com el pas a la immaterialitat pugui sonar, la digitalització de la imatge l'ha portat a una zona materialista. El capitalisme l'ha anat diluint cap a un territori de força productiva i rellevància social. Ser conscient del pes que aguanten m'ha portat a compadir-me d'elles, i imaginar el seu desig de relaxar-se i fugir de la representació.

Imatge artista

El propòsit de Representació i descans és exposar la representació com a principi de la vigilància; personificar conceptes com a espectacle, simulacre, capitalisme, per a facilitar un lloc on la imatge senti; equiparar a la zona que fuig del mapa amb la imatge que escapa de la representació; i una final proposta en la qual la imatge, en un intent d'esdevenir subjecte, deixa espai al retorn dels objectes.

S'especularà al voltant d'una imatge que pateix a través d'una sèrie d'accions a mig camí entre les arts plàstiques i les performatives. Es generaran escultures a activar per mitjà d'accions. Aquest espai de ficció servirà d'excusa per a produir peces que entrellacen la fotografia, l'escultura, el vídeo i la *performance fent ús de tecnologies de la imatge i materials de descans i teràpia (escumes, matalassos, molls, viscoelàstic, boles de baoding, estoretes…).

Alicia Sibón Galdames (Cádiz, 2001)
Acaba de cursar el Màster d'Art: Idea i Producció de la Universitat de Sevilla. Va estudiar un quadrimestre en la Universitat de Barcelona, etapa en la qual va participar en el festival LLUM BCN. Ha estat seleccionada al programa Iniciarte del 2023, ha exposat a la Fira ARCO 2024, i al Museu de Màlaga. També ha participat en les V Jornades de A SECAS organitzades pel CAAC de Sevilla, i ha rebut menció amb l'article L'error com a recurs vital i conceptual en la creació artística amb intel·ligències artificials de la revista Sonda de la Universitat Politècnica de València.

@aliciasibon

Actualitat



Vídeos

  • Tenet. Eunoia Kolektiva.

  • GOLA

  • La Caida. Cia Llave de Sal