L’associació cultural Expobars obre nova exposició a l'EstruchBar: Focus Ink de Billie Joes.
Dijous 10 d'octubre de 20 a 22h, inauguració amb DJ BIg Vic.
Divendres 18 d’octubre a les 19.00 h. Sala 9. Entrada lliure
En un món hiperconnectat, on les imatges i les interaccions digitals semblen substituir les connexions humanes, 'Virtual Sadness' explora la tristesa generacional a través de la dansa contemporània i el teatre físic. L'espectacle proposa un set de rodatge on la realitat i la ficció es confonen, un univers cinematogràfic on les persones es pigmenten segons l'emoció, i la tristesa agafa un to grisós.
Mitjançant un moviment dissociat, ràpid, i precís, les intèrprets donen vida a les lluites interiors, i els somnis perduts, revelant com la connexió virtual pot amplificar la incomunicació emocional. L'espectacle convida el públic a replantejar-se el valor de les relacions autèntiques en un món cada cop més superficial. Una oda a la vulnerabilitat, un recordatori que darrere de cada pantalla hi ha un individu.
Divendres 25 d'octubre, 19h a la SALA 1 de l'Estruch. Entrada lliure
Aquesta acció que sorgeix com a resposta als mandats de rendiment que dominen el context laboral contemporani. L'acció està formada per l'execució
d'una serie de gestos i esforços musculars extrets de diverses pràctiques corporals, que porten al cos de la hiperproductivitat al descans, del sobrelaboreo al barbecho, mentre es projecten una serie d'imatges de diversos processos de producció maquínics.
Joana Capella Buendia (1990). Artista visual. Viu i treballa a la perifèria de Barcelona. La seva pràctica artística sorgeix com a resposta a les condicions semiòtiques i materials del context específic en que es desenvolupa la creació artística contemporània. Treballa a través de la performance, la instal·lació i el text. L’interessen les pràctiques quotidianes, la cultura popular tradicional i mainstream i les activitats considerades de vocació i ofici. Actualment, els seus projectes giren entorn el qüestionament de les nocions de productivitat pròpies del sistema econòmic actual, travessant els imaginaris dels debats de les noves ecologies feministes i les cures.
Foto: Albert Gironès
Divendres 25 d'octubre, 20h a la SALA 1 de l'Estruch. Entrada lliure
Conte sonor que creua la vida quotidiana, l'esotèric i l'apartat de successos del diari. El títol de la peça l'hem copiat d'un llibre preciós que no hem llegit, editat a l'Argentina i imprès als EUA en els 80, conté un text de Ray Bradbury i il·lustracions de Aldo Sessa. Amb aquesta proposta volem contar-vos una història, pensar en la nostra espiritualitat i en com lo paranormal se'ns presenta a partir de qualsevol cosa, com quan els fantasmes apaguen la llum o tiren coses al terra.
Lora són Laura Paz i Lara Martínez, un projecte d’arts visuals, literàries, gràfiques i sonores nascut a la Fabra i Coats amb l’excusa de preparar una peça per Seismes (la festa de les residents) ara fa tres anys. La primera performance que van fer juntes va ser "Una màquina que afirma l’atzar" que s’ha pogut mostrar també a Feedback (Fabra i Coats), a Dijous de Ràdio del Santa Mònica i al festival Ruido o Poesia a la sala Meteoro. Han participat al cicle de performance 4X444 a la sala Taro amb la producció “Fantasmes per sempre”.
Lara Martínez (Esplugues de Llobregat,1989), artista resident a la Fabra i Coats. Va començar com a dissenyadora gràfica, però amb el temps ha exercit de productora, tècnica de comunicació, artista, gestora cultural i tallerista. Forma part de procesos de creació dins i fora d'institucions artístiques, fent tallers, clubs de lectura, dibuixos, vídeos, poemes, textos, fanzines, performances, peces sonores, recitals o collages. És una artista multidisciplinària en el sentit que, com diu ella, fa moltes coses alhora sense ser una experta en res.
Laura Paz (València, 1988) és graduada en Arts i Disseny a l’Escola Massana, així com psicoterapeuta i professora de ioga. S’interessa en qüestions relacionades amb el cos des de la veu i el so. Està vinculada a la creació i la col·laboració col·lectiva amb projectes a la Plataforma d’estudiants de la Massana, el programa Performing Curation, el Cicle Catenaria a La Capella, el Festival Ullal. També ha partcipat al col·lectiu LiberArte i es una de les fundadores del col·lectiu Nabius, residents 2023 a la FiC.
Festival ARTefFACte
ARTefACTe4 mostra, el treball performàtic d’una trentena d’artistes i col·lectius, distribuïts en dues setmanes de programació i ubicats en tres ciutats metropolitanes diferents, Barcelona, L'Hospitalet i Sabadell. L'Estruch participa al programa LA LLANÇADORA de col.laboració amb la xarxa de les fàbriques de creació artística a Catalunya.
Divendres 11 d’octubre a les 17.00 h. Sala d'exposicions
Xerrada a càrrec d’Estel Boada
El projecte De Kathedraal parteix del llibre homònim de l'il·lustrador David Macaulay, on s'ensenyen els passos a seguir per a la construcció d'una catedral gòtica prenent com a exemple les catedrals belgues i holandeses.
El primer dia que vam arribar al taller de NauEstruch només teníem aquest llibre, així que vam començar a treballar-hi. Vam decidir que construiríem una catedral prenent com a referència les dimensions del nostre taller. Com que ens resulta impossible edificar una catedral de veritat, el que finalment fem és evocar accions pròpies del procés de construcció d'una catedral
L'Anna Dot, en Daniel Moreno Roldán i l'Estel Boada es coneixen a la carrera de Belles Arts. Just acabat, entren a l'Estruch (2014) i experimenten juntes per primer cop el que els definirà particularment com artistes més endavant. En Daniel Moreno Roldán es focalitza en el sector de la producció sonora i la cultura d'internet, l'Estel Boada en la veu, el joc i l'art contextual i l'Anna Dot en el text i la traducció.
Cafè d'Artistes Gris Plom
El Cafè d’Artistes dels divendres a l’Estruch convoca durant els mesos d'octubre i desembre a les artistes que formen part de l'exposició Gris Plom i també a les artistes sabadellenques que actualment es troben en residència a NauEstruch. Un programa que oferirà un espai per a conèixer de primera mà alguns dels projectes artístics relacionats amb les pràctiques performàtiques que han passat els darrers quinze anys per la fàbrica de creació.
Al finalitzar la xerrada, a les 18.30 h, visita guiada de l'exposició Gris Plom a càrrec de la seva comissària Almudena Manzanal.
L’associació cultural Expobars obre nova exposició a l'EstruchBar: Focus Ink de Billie Joes.
Dijous 10 d'octubre de 20 a 22h, inauguració amb DJ BIg Vic.
El passat 5 d’octubre de 2024 es van presentar les 6 coreografies seleccionades d’entre les 46 propostes rebudes en la convocatòria oberta.
La dinovena edició del Certamen Coreogràfic de Sabadell, ha tingut lloc a ll’Estruch, amb el teatre pràcticament ple. Un any més, dissabte a la tarda es va poder gaudir del talent emergent de la dansa contemporània. Sis companyies van presentar les seves coreografies en aquest certamen, que és una iniciativa de Petit Món coordinada amb l’Estruch, fàbrica de creació, que pretén dinamitzar i fomentar la creació coreogràfica.
COMPANYIES PREMIADES I PREMIS
- La Cia Kampai ha guanyat el Primer Premi que consisteix en 2000€ i una residència artística a l’Estruch amb la peça Kompass, junt amb 2 premis més: el premi del Centre cívic de la Barceloneta que consisteix en una residència de creació als seus espais i presentació de la peça en programació i el premi del Conservatori de dansa de l’IT de Barcelona.
- El segon premi, consistent en 1000€ ha estat atorgat a 2 companyies: la Cia Carla Sisteré amb la peça Until death i la Cia. Holandesa formada per Silke Kloostermann & Beatrice Pallizzato amb la peça ¿Are you okay up there?
- El públic ha donat el premi popular de 600€ a la coreògrafa i ballarina Carla Sisteré amb la peça Until death.
Pel que fa a la resta de premis:
- el Conservatori Superior de dansa de L’Institut del teatre, degut a l'alt nivell d’aquest certamen, ha volgut atorgar tres premis d’acompanyament i tutorització en la composició d’una creació coreogràfica a les cies següents: The Concept, Kampai i Carla Sisteré.
-Nunart Creacions ha concedit una residència al seu centre de creació a la companyia: Colectivo el Glovo amb la peça ALLEO.
-El premi del centre cívic de la Barceloneta, que consisteix en una residència de creació als seus espais i presentació de la peça en programació, s’ha atorgat també a la companyia guanyadora del 1r premi, Kampai amb la peça Kompass.
-El Certamen coreogràfic de Madrid ha concedit a la coreògrafa Elena Puchol amb la peça No hay hueco en el jardin la participació al taller de formació del Certamen Coreográfico de Madrid/pasoa2 que es realitzarà al desembre de 2024 en el marc d’aquest Certamen madrileny.
El jurat del Certamen ha estat format per professionals de la dansa que representen organitzacions i centres que col·laboren amb aquest projecte: Laura Kumin, Directora del Certamen coreogràfic de Madrid/Paso a 2, Triny Reinoso, Ballarina, creadora i intèrpret. Co-cordinadora de PROJECTem, projecte de creació col·lectiva acompanyada. Equip de NunArt Creacions, Carles Salas, Director del conservatori superior de dansa de l’Institut del Teatre de Barcelona, Mery de Lorenzi responsable del projecte de dansa del Centre Cívic Barceloneta, Elena Castellanos i Xian Martinez, coreògrafs de la peça guanyadora del 1r Premi de l’edició 2023 del Certamen de Sabadell i respresentants de la Cia de dansa contemporània iXa i Marta Gorchs, actriu i creadora de les arts del moviment a la Cia Sifó.
Al llarg de 18 edicions aquest concurs s’ha anat consolidant amb els èxits dels coreògrafs i coreògrafes que han passat pel teatre de l’Estruch.
Les companyies i coreògrafs que han guanyat el primer premi del 2006 al 2023 són: Xiàn Martínez i Elena Castellanos (2023), Marc Fernández (2022), Andrea el Ameri (2021), Marina Pravkina i Alesya Dobysh (2020), Alexa Moya i Júlia Godino Llorens (2019), Ana Borrosa (2018), Javier Guerrero (2017), Cora Panizza i Irene García (2016), Cia. Poliana Lima (2015),Miquel García/Habemus Corpus (2014), Camaralucida/Lautaro Reyes (2013), Uma Uma dance (2012), Miryam Mariblanca (2011), Esther Aumatell (2010), Alba Barral i Horne Horneman (2009), Jaula de Grillas (2008), La Veronal/Marcos Morau (2007), Elena Lleó i Mònica Cervantes (2006).
Sabadell, 7 d’octubre de 2024