Curs per aprendre les bases de la creació 3D i l'ús del programari lliure Blender. Docent: Raimón Guarro i Nogués.
A partir de: 08/04/2013 Fins: 12/04/2013 | Hora:17:00h | Preu: 75 € | Telèfon: 93 717 25 71|Lloc:Estruch, Fàbrica de Creació de les Arts en Viu. Veure Plànol
Horari: De dilluns a divendres, a la tarda de 5 a 9 del vesprePrograma formatiu:
Hores totals del curs: 20.
Primera sessió
Objectiu: Familiarització amb la interfície i les transformacions més bàsiques dels objectes
- Presentació dels participants, el formador, el curs i la matèria
- Introducció als principis elementals de la interfície del programa; tipus de finestres i screens. Control de vistes.
- Addició i transformació elemental d'objectes: fem una escena simple.
Segona sessió
Objectiu: Interioritzar el concepte d’objecte. Contextos de treball.
- Més sobre la transformació d'objectes. Ús de les capes.
- Contextos de treball.
- Introducció a les operacions de modelatge: fem un dau.
Tercera sessió
Objectiu: Introducció a la il·luminació
- Conceptes elementals d'il·luminació
- Tipus de làmpades, assajos sobre el dau que hem construit
- Configuracions de render més rellevant
Quarta sessió
Objectiu: Introducció als materials (o il·luminació ii)
- Paràmetres bàsics dels materials en Blender
- Enfocament fotogràfic de la il·luminació en 3D
- Introducció a les textures
Cinquena sessió
Objectiu: Resolució de temari pendent. Introducció a l'animació i/o atenció a interessos particulars
- Mecànica bàsica de l'animació de paràmetres
- Vol d'ocell sobre els sistemes de partícules, les simulacions o l'ús del compositor de nodes
Nombre d'alumnes: 8 mínim i 12 màxim
A qui va dirigit:
A qualsevol persona interessada a aprendre les bases de la creació 3D, o a aquelles que ja tenint coneixements en un altre programa de 3D, vulguin començar a utilitzar Blender.
Docent: Raimón Guarro i Nogués
Descripció del curs:
Plantejament docent:
Aquest curs va dirigit a persones interessades a iniciar-se a la disciplina 3D tot utilitzant el programari lliure Blender.
S'aprendrà, per tant, a utilitzar aquest programa però també els conceptes bàsics que són comuns a tota la disciplina 3D en general, cosa que caldrà tenir en compte si ens apuntem al curs per a aprendre Blender però ja coneixem altres softwares d'edició 3D. El curs comença des de zero i sense assumir cap coneixement previ de l'alumne, tot i que cal ser conscient que el 3D és una àrea ja força especialitzada, i que coneixements previs d'edició d'imatge, vídeo o d’altres de l'entorn digital no són imprescindibles però ens poden ser molt útils.
Resum dels continguts del curs:
Saps què és el 3D? saps que amb 3D podem fer des de dibuixos animats fins a efectes especials de cine, passant per la planificació d'una coreografia? Aquest curs és una proposta perquè amb 20 hores puguis aprendre els aspectes més bàsics del treball amb un programa de 3D. Utilitzarem Blender, un programari lliure i gratuït, i el nostre objectiu a l'acabar el curs és ser autònoms amb aquesta eina per tal de ser capaços d'avançar després pel nostre compte i d'acord amb els nostres propis interessos.
Espai de realització: Sala de formació de l'Estruch: Carrer Sant Isidre 140. Sabadell
Inscripcions
Places limitades a 12 alumnes. S'ha de realitzar el pagament al número de compte: (Triodos Banc) 1491 0001 27 2038516023. En el concepte indicar el nom del curs. Amb l'enviament del comprovant d'ingrés al correu Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. es formalitzarà la inscripció. Cal incloure en el mateix correu nom complert i telèfon.
Les places es confirmen per estricte ordre de pagament.
________________
Programa formativo:
Horas totales del curso: 20.
Primera sesión
Objetivo: Familiarización con la interfaz y las transformaciones más básicas de los objetos
- Presentación de los participantes, el formador, el curso y la materia
- Introducción a los principios elementales de la interfaz del programa; tipo de ventanas y screens. Control de vistas.
- Adición y transformación elemental de objetos: hacemos una escena simple.
Segunda sesión
Objetivo: Interiorizar el concepto de objeto. Contextos de trabajo.
- Más sobre la transformación de objetos. Uso de las capas.
- Contextos de trabajo.
- Introducción a las operaciones de modelado: hacemos un dado.
Tercera sesión
Objetivo: Introducción a la iluminación
- Conceptos elementales de iluminación
- Tipos de lámparas, ensayos sobre el dado que hemos construido
- Configuraciones de render más relevante
Cuarta sesión
Objetivo: Introducción a los materiales (o iluminación ii)
- Parámetros básicos de los materiales en Blender
- Enfoque fotográfico de la iluminación en 3D
- Introducción a las texturas
Quinta sesión
Objetivo: Resolución de temario pendiente. Introducción a la animación y / o atención a intereses particulares
- Mecánica básica de la animación de parámetros
- Vuelo de pájaro sobre los sistemas de partículas, las simulaciones o el uso del compositor de nodos
Número de alumnos: 8 mínimo y 12 máximo
A quién va dirigido:
A cualquier persona interesada en aprender las bases de la creación 3D, oa aquellas que ya teniendo conocimientos en otro programa de 3D, quieran comenzar a utilizar Blender.
Docente: Raimón Guarro y Nogués
Descripción del curso:
Planteamiento docente:
Este curso va dirigido a personas interesadas en iniciarse en la disciplina 3D utilizando el software libre Blender.
Aprenderá, por tanto, utilizar este programa pero también los conceptos básicos que son comunes a toda la disciplina 3D en general, lo que habrá que tener en cuenta si nos apuntamos al curso para aprender Blender pero ya conocemos otros softwares de edición 3D. El curso comienza desde cero y sin asumir ningún conocimiento previo del alumno, aunque hay que ser consciente de que el 3D es un área ya bastante especializada, y que conocimientos previos de edición de imagen, vídeo u otros el entorno digital no son imprescindibles pero nos pueden ser muy útiles.
Resumen de los contenidos del curso:
Sabes qué es el 3D? sabes que con 3D podemos hacer desde dibujos animados hasta efectos especiales de cine, pasando por la planificación de una coreografía? Este curso es una propuesta porque con 20 horas puedas aprender los aspectos más básicos del trabajo con un programa de 3D. Utilizaremos Blender, un software libre y gratuito, y nuestro objetivo al terminar el curso es ser autónomos con esta herramienta para ser capaces de avanzar luego por nuestra cuenta y de acuerdo con nuestros propios intereses.
Espacio de realización: Sala de formación del Estruch: Cal