Drets culturals digitals: sobirania, cooperativisme i eines per a la creació artística
Com construir projectes culturals sostenibles sense renunciar al control de les obres, les dades, les comunitats i les tecnologies.
Dimarts 15 de setembre de 2026
De 18 a 20 h
Formació dirigida a: artistes i professionals de la cultura
A càrrec de: Víctor Jiménez Sánchez. Cooperativista de BitLab
La sessió pretén introduir els drets culturals digitals com un nou marc per entendre la pràctica artística contemporània. Es reflexionarà sobre com les plataformes digitals condicionen la producció i circulació cultural i es presentaran alternatives basades en el cooperativisme, els comuns digitals i les infraestructures obertes.
En aquesta formació adquirireu eines pràctiques per prendre decisions sobre:
- propietat intel·lectual i llicències;
- plataformes de difusió;
- arxius digitals;
- governança dels projectes;
- IA i ús de dades culturals;
- sostenibilitat econòmica des de l'economia social.

Quarta sessió de l'Itinerari Formatiu organitzat pel Cercle de Cultura amb la col·laboració de L'Estruch per donar suport a artistes i professionals de la cultura perquè puguin treballar de manera digna, sostenible i cooperativa. Aquest itinerari està pensat per oferir eines concretes i útils que ajudin a enfortir els projectes culturals en diferents àmbits: des de la regulació laboral fins a la gestió cooperativa, la recerca de finançament i la comunicació del projecte.