L’Estruch, fàbrica de creació de les arts en viu, és un centre de producció i difusió d’art contemporani situat en les rehabilitades instal·lacions de l’antiga fàbrica tèxtil Ca l’Estruch de Sabadell. Aquest centre cultural municipal, que l’any passat va celebrar el seu 20è aniversari, ofereix recursos –espais, eines, formació, difusió– per a creadors de diferents perfils i disciplines. A l’Estruch s’hi troben tant artistes professionals reconeguts a nivell internacional com creadors emergents que tot just comencen la seva carrera. Hi conviuen investigadors i artífexs de totes les àrees artístiques: escèniques, musicals, visuals...
L’Estruch esdevé un escenari excepcional per desenvolupar experiències educatives que permetin el contacte dels estudiants amb els processos de treball del creador contemporani, professió on la interdisciplinarietat és cada cop més necessària i habitual.
Les propostes pedagògiques que us presentem, pretenen apropar l’art contemporani als infants i joves a partir de l’observació, l’anàlisi i la participació dels estudiants en els projectes artístics que s’estan desenvolupant en la temporada actual de l’Estruch, així com animar-los a qüestionar les idees precon­cebudes sobre els conceptes d’artista, creació i art contemporani.
Enguany, continuem oferint les activitats i tallers que tan bona acollida han tingut en cursos anteriors, i que trobareu descrites en el present dossier. Com a novetat, incloem una nova proposta: una visita dinamitzada a La Vela, la carpa de circ de l’Estruch.
Amb tot plegat, esperem despertar i estimular l’interès dels infants i joves per la creació contemporània, convidant-los a descobrir un espai de producció, difusió i formació artística que tenen molt a prop de casa seva, apostant per la formació d’un públic informat i amb esperit crític. A continuació, us presentem les activitats educatives que hem programat a l’Estruch pel curs 2016 – 2017.
Us hi esperem!

estruchenviu@ajsabadell.cat

A qui s'adreça:
Adreçat a diversos nivells educatius, depenent de l’espectacle (informació detallada a cadascuna de les propostes)

Descripció:
Els artistes i les companyies d’art en viu que es troben en procés de creació a l’Estruch obren les seves sessions d’assaig, mostrant fragments del seu espectacle, per tal que els estudiants coneguin de prop el seu treball artístic i puguin aportar les seves observacions i opinions sobre el projecte que preparen.

A qui s'adreça:
Alumnes de batxillerat.

Descripció:
Aquesta és la divuitena temporada que la companyia Teatre de Ponent de Granollers us presenta la proposta educativa TEATRE I LITERATURA, adreçada als alumnes dels cursos de batxillerat, amb l'objectiu d'estimular la lectura mitjançant l’escenificació de les obres que formen part del currículum escolar.

A qui s'adreça:
Alumnes d'ESO, batxillerat i formació professional.

Descripció:
La companyia Brodas Bros donarà a conèixer el hip hop com a cultura urbana, els seus orígens (música, pintura i dansa), tècniques dels diferents estils que el componen (Popping, Locking, Hip hop, B-boying/Breakdance) de manera lúdica i didàctica.

A qui s'adreça:
Alumnes d'educació infantil, educació primària, ESO, batxillerat, formació professional i escoles d'adults.

Descripció:
Visita a l'Estruch que es concreta en dues activitats diferenciades per nivells educatius:

  • El secret de les arts en viu (educació infantil i primària)
  • Coneixem els artistes d'una fàbrica de creació (ESO, batxillerat, formació professional i adults)

A qui s'adreça:
Alumnes de 2n cicle d'ESO, batxillerat, formació professional i escoles d'adults.

Descripció:
Això és ritme! és una activitat on un coreògraf professional proposa als estudiants un taller de dansa contemporània, a partir del visionat d’una pel·lícula escollida pel propi coreògraf i relacionada amb la dansa i el moviment.

A qui s'adreça:
Alumnes de batxillerat, formació professional i escoles d'adults.

Descripció:
Enfocant l’Estruch és un taller de vídeo reportatge en el qual els alumnes podran experimentar amb la realització i edició de reportatges audiovisuals, utilitzant els mitjans d’enregistrament que els joves tenen més a l’abast: els seus telèfons mòbils.