L'ESTRUCH OBRE LES PORTES

Amb una programació transversal repartida en diferents espais

Després del tancament causat per la pandèmia de la COVID-19, L’Estruch –la fàbrica de creació de Sabadell– torna a estar en marxa com a centre de residències artístiques i manté la programació de les àrees d’arts digitals i visuals, algunes activitats de circ a la Vela i a la Nau B. De fet, la temporada ja va començar el 25 de setembre amb la jornada SUITE IBÈRICA, que va donar tret d’inici al cicle col.laboratiu i metropolità MUSICA D’ACCIÓ? I el XVè Certamen Coreogràfic de Sabadell es va celebrar el 3 d’octubre al teatre la Faràndula.

I, a partir del 13 d’octubre, acollirà progressivament les companyies i entitats locals a les sales d’assaig. Així mateix, atès que encara no es poden obrir les portes del teatre, la programació de dansa i nous formats que sorgeix de les residències dels artistes es presentarà en altres espais.

L’activitat Circ en família segueix en peu a la Sala 1 i el concert de Tòful Martínez Blues Band (21 de novembre) es celebrarà a la Vela de l’Estruch. A partir del 13 d’octubre, el centre acollirà progressivament les companyies i entitats locals en les sales d’assajos.

 

Les cites amb MediaEstruch i NauEstruch

Els artistes de NauEstruch (arts visuals i performance) i MediaEstruch (arts digitals) són els que realitzen les residències més llargues a la fàbrica –que poden ser d’una setmana a gairebé tres mesos.

La millor ocasió per conèixer millor les arts digitals i descobrir els projectes residents és el Hack and Art Day #14, que es celebra el 30 d’octubre. Aquesta jornada enguany s’organitza amb la participació de l’Institut del Teatre, en la qual es reflexiona sobre la importància de la investigació artística lligada a l’experimentació tecnològica. L’esdeveniment inclou un seminari obert i una mostra de projectes amb la intervenció d'Oscar de la Fuente (resident), We Are Not Musicians, Fausto Morales - Slidemedia, Citlali Hernández (resident), el col·lectiu Ctrl+F (resident) i Julio César Palacio (resident).

I el 4 de desembre NauEstruch i MediaEstruch organitzen la jornada NowEstruch en la qual es presenten sis projectes residents. Sarah Rasines i Javier Jiménez de Frutos presenten un acció en procés de creació basada en el Manifest Futurista de Filippo Tommaso Marinetti: 1909. Una altra proposta la trobem en Burn your garden, un projecte de Victor Colmenero Mir que es pregunta sobre la manera de produir en el món de les Arts. Per la seva banda, Nataly Prada presenta MATCH GOLD, un projecte en qual després d’haver-se infiltrat a Tinder amb set identitats falses, l’artista explora la incomprensió de la intimitat, la sexualitat i la identitat –l’or contemporani. Título Provisional, a càrrec d’Adriana Reyes, Marta Azparren i Irene Navascué, qüestiona les biografies sexuals a partir d’un teixit associatiu, militant i artístic.

En el marc de la recerca de les arts digitals Josué Coloma, doctorand en filosofia de la Universitat de Barcelona, exposa la seva recerca titulada Prácticas hackers y arte-en-red i Victoria Acaso ens proposa un espai d’hiper-vigilància entre iguals que s’apropia de la retòrica i les mecàniques utilitzades per algunes aplicacions de contactes actuals a Stalk me to the end of Love.

 

Circ a la Vela i la Nau B

Gaudirem de tres espectacles de circ al llarg de la tardor, un assaig obert i uni espectacle pedagògic Històries de Circ de la Cia. Sifó. A més, també s’organitzen cinc sessions del taller Circ en família a càrrec de Tub d’Assaig els dies 17/10, 14/11, 29/11 i 19/12. El 28 de novembre, Joan Català ens presenta una versió de 5100m/s, una peça en la que una vegada més l’artista evoca la feina de l’artesà i el diàleg amb els objectes. I dins de la temporada nadalenca, Circ Pistolet actuarà a la Vela amb Quan no tocàvem de peus a terra (19 de desembre), una peça en la que se’ns revela la complicitat de dos amics a través d’un joc d’equilibris acrobàtics.

 

Cites amb el teatre més fresc al Principal

Els èxits de la Sala Flyhard i La Villarroel respectivament tornen a Sabadell: Lo Nuestro (25 d’octubre) i Lapònia (12 de desembre), un parell de comèdies que esclaten enmig de celebracions nadalenques entre família i amics.

Emili Corral i la companyia Diversitat Funcional ens proposen No em diguis Reina (28 de novembre), una obra divertida i agosarada que conjuga el text amb la dansa integrada, les arts plàstiques i les dramatúrgies de la imatge, per submergir-nos dins d’un univers boig i delirant.